neděle 26. dubna 2020

Nakupujeme on-line: oblečení



Vždycky jsem byla spíše holka, která si raději zašla do kamenného obchodu a oblečení si před nákupem vyzkoušela. Představa, že si něco pořídím on-line a potom budu zakoupené kousky, které nesednou zdlouhavě vracet byla mým hlavním důvodem, proč jsem se tomuto způsobu nakupování oblečení vždy zdráhala. Tento způsob nakupování má však i svá plus, která v některých ohledech předčí tradiční nakupování v kamenných obchodech.

1. Můžete nakupovat kdy chcete. Z obýváku, v pyžamu, o půlnoci před spaním. Neomezují vás otevírací doby. Ne každému se chce strávit hodiny v obchodním centru, obcházet obchody a nakonec si nic nevybrat. Pro někoho, kdo na toto pochůzkování jednoduše nemá čas je to ideální volba 

2. Obrovský výběr. Větší než v kamenných obchodech. Spíš v on-line obchodech budete mít štěstí, že najdete vaši velikost, požadovanou barvu a střih. A můžete v reálném čase porovnávat na.vice on-line shopech, kde bude ta či ona sukně pro vás výhodnější kup.

3. Nemusíte se motat mezi přecpanými věšáky s oblečením. Nestrkají do vás zadní nervózní zákazníci. Oblečení si vyzkoušíte až v klidu domova, v dostatečném prostoru, nemačkáte se v prťavé kabince. Také nemáte zkreslený pohled kabinkovým, mnohdy nelichotícím světlem.

4. Tento bod bude možná trochu subjektivní, ale když nakupují oblečení na internetu, více nad výběrem přemýšlím, nakupují kousky o kterých si opravdu myslím, že je využiji, koupím si toho méně - jsem méně inklinovaná k tomu, abych něco koupila na popud. Nakupují kousky, které jsou nadčasové, jednoduché a využitelné ve více outfitech. 

A mohli bychom pokračovat dále. Je důležité zmínit, že ty mínusy nakupování oblečení on-line také existují. Ať už jde o zmíněné vrácení zboží, pokud nám nesedne velikost, střih, jednoduše se nám oblečení naživo už nelíbí, nezamlouvá se nám materiál, který nemůžeme předem ohmatat a další. Každá z nás potom musí zvážit, jestli se nám takový kup vyplatí. Za sebe musím říct, že jsem se dlouho nakupování oblečení bála a raději bych strpěla mačkání v obchodech, ale posledního půl roku jsem zkusila trochu vystoupit ze své komfortní zóny a jednoduše to zkusit!

V tomto příspěvku bych se s vámi ráda podělila o své aktuálně nejoblíbenější on-line obchody s módou, kterými jsou Orsay a ZOOT.




Orsay – Logos Download

Orsay je a již dlouho byl mým nejoblíbenějším kamenným obchodem vůbec, co mě však na návštěvě našeho místního kamenného obchodu odrazuje je jeho (ne)velikost a s tím související věčná přecpanost. Dlouho mě nenapadlo, že by se to dalo řešit on-line cestou. Nyní je Orsay jedním z mých nejoblíbenějších eshopů s oblečením. Svou velikost už mám ozkoušenou z kamenného obchodu, tudíž se mi zatím ještě nestalo, že by mi po zakoupení touto cestou velikost nesedla. Na eshopu také navíc najdete přehledný průvodce vaší velikostí, tudíž byste po přeměření svých mír měli najít ideální velikost.

Co se týče stylu oblečení, které Orsay nabízí, asi většina z vás tuto značku vnímá jako obchod s business a business casual kousky. Najdete tam však i oblečení na běžné denní nošení. Na eshopu navíc také najdete i online exclusive oblečení, tedy to, které je dostupné pouze přes e-shop a v kamenné prodejně ho nenajdete.

Na hlavní stránce Orsay většinou najdete i oznámení o nějaké zrovna probíhající zvýhodněné akcí a slevě. Ta je skoro pořád nějaká, ať už pro zákazníky registrované v Orsay klubu nebo i pro neregistrované nějaký speciální slevový kód. Asi těžko bych vzpomínala, kdy jsem v Orsay nějakou tu slevu neměla. Slevy jsou zde prakticky pořád, a pokud nějaká není, vyplatí se na ni počkat. Za plnou cenu v Orsay jsem snad nakupovala pouze kdysi v kamenném obchodě.



ZOOT. Udělejte si radost. Jen tak. | ZOOT.cz

ZOOT je takový můj karanténní objev světa on-line módy. Slyšela jsem o něm již mnohokrát, ale nikdy asi neměla potřebu si ho vyhledat, protože všechno, co jsem potřebovala, jsem měla v obchodech ve městě. A potom jsem si při dlouhé chvíli doma začala třídit skříň a přišla na to, že mi scházejí některé základní kusy oblečení. A jak si vždy stěžuji, že bych tohle a tohle potřebovala. Každý přece potřebuje alespoň jedny bílé džíny. *facepalm*

ZOOT na svém e-shopu prodává spoustu módních značek. Já osobně jsem si oblíbila přímo značku ZOOTu a ze ZOOT Baseline jsem si pořídila několik základních kousků do mého šatníku, které mi chyběly. Dále jsem také zkoušela britskou značku Dorothy Perkins, že které mám právě zmiňované bílé džíny. (A sedí!) Na ZOOTu je značek nepřeberné množství, každý si určitě něco vybere. Kromě oblečení zde najdete také různé módní doplňky.

Jelikož nemám blízko žádné výdejně ZOOT, kde si lze objednané zboží vyzkoušet, objednávám si vždy klasicky balík a doma vyzkouším. Doručení je opravdu za pár, já mám zkušenost s 3-4 pracovními dny. Žádné zboží jsem zatím nevracela, vždy mi asi štěstím všechno sedlo. Každopádně, ZOOT nabízí možnost vrátit zboží bezplatně přes Zásilkovnu, čehož je dobré využít, pokud víte, že se vám objednané oblečení nelíbí, nesedí a za chvíli by bylo z šatníku stejně vytřízeno.


V nakupování oblečení on-line jsem pořád nováček, ale musim uznat, že se mi tento způsob nakupování zamlouvá a ráda bych ho využívala častěji, když budu něco potřebovat. Zároveň si uvědomuji, že časté nakupování nepříliš užitečných věcí (které vynosím jednou dvakrát) rozhodně není moc eco-friendly, proto se již poslední roky snažím kupovat spíše zrovna potřebné, věci dostatečně vynosit, a když už omrzí, tak poslat dále. Kupovat nadčasové kousky, ne fast-fashion.

Žádné komentáře :

Okomentovat