úterý 19. května 2020

Zahoďme make-up wipes & odličování olejem


Co se týče mého způsobu odličování, prošla jsem si za má léta líčení se docela pěkným kolotočem, kdy jsem zkoušela nové a nové produkty a snažila se najít něco, co by pro mě mohlo být to pravé. Jako teenager jsem prošla krušnými chvílemi, kdy jsem si make-up z obličeje bez nijak větších okolků smývala sprchovým gelem, potom nakonec pokročila k nějakým těm vatovým tampónkům a pořídila si krémový odličovač. Asi nejdelší dobu jsem však bohužel strávila u make-up wipes, čistících ubrousků, které jsem při nošení make-upu každodenně používala.

Nevím, jestli to v té době byla pohodlnost, jednoduše jsem si na ně navykla nebo mi je někdo doporučil, ale odličovala jsem se jimi roky a nijak moc se nezajímala o jiné způsoby odličování. Přitom na nic nebylo nic moc dobrého. Ano, na první pohledu se zbavily většiny make-upu, který je viditelný pouhým okem, ale že to stálo práce. Vždycky byly na můj vkus tak trochu suché a oční make-up s větším nánosem řasenky bylo pak dávat dolů hotové peklo. Vnitřně to se mnou cloumá, když si vzpomenu, jak moc jsem si dřela oči a na konci toho procesu vypadala, jako bych právě probrečela dobrou půlhodinku u smutného filmu.  Ano, možná byly skladné. Nedělaly moc zbytečného bordelu kolem, když tedy nepočítáte ty stovky vyhozených ubrousků za pár měsíců, a byly výhodné cestování, různé výlety a tak. 

Poslední roky se opravdu snažím podnikat trochu více ekologičtější rozhodnutí, než jsem dělala doteď, a ačkoliv nejsem žádný světec a pořád určitě chyby dělám, začala jsem se zamýšlet i nad svým způsobem odličování a co je na trhu ještě k dispozici. Koukala jsem, co používají druzí, projížděla různé videa a tipy, až jsem přišla na odličovací oleje. Dobře, tak dlouho to zase netrvalo. O odličování olejem jsem asi vždycky měla trochu potuchy, ale vždycky se mi na tom něco příčilo. Už tak mám trochu mastnou pleť a představa toho, že bych ještě na ní měla použít nějaký produkt s olejovým základem mě trochu děsilo.

Ale řekla jsem si, že to zkusím. Nijak zvlášť jsem nevěřila v to, že by se mi masírování oleje na obličeji měl make-up nějak začít rozpouštět, ale dala jsem tomu šanci. A ono to fungovalo. Pravá zkouška odličovacího oleje pro mě byla v momentě, když jsem se s ním pokusila smýt oční make-up. Neštípalo to, nebylo třeba nějakého zbytečného drhnutí, všechno šlo dolů docela hladko. V té chvíli jsem měla vyhráno, a od té doby používám k odličování hlavně odličovací oleje a na druhou fázi odlíčení již používám mycí gel, aby to bylo kompletní.

Možná se vám to bude zdát jako zcela triviální záležitost, ale mě tomuto způsobu odličování bohužel nikdy nikdo nenaučil, ani jsem z těch informací, které jsou veřejně k dispozici. asi nikdy neuměla vyfiltrovat ten relativně správný způsob odličování. Nakopla mě k tomu až má snaha minimalizovat odpad, který doma produkujeme, a začít s odličování, které bude v tomto směru trochu šetrnější. I když asi žádný 100 % správný způsob není - každému pravděpodobně vyhovuje něco jiného. Kdybych se mohla vrátit o pár let zpátky, tak bych určitě 

Pokud ještě pořád používáte make-up wipes, mám pro vás na závěrečné shrnutí ty nejdůležitější body, proč byste mohli zvážit odličování právě odličovacími oleji:

  1. Odličovací oleje jsou ekologičtějším způsobem odličování. Nic po odličování nevyhazujete, pouze smýváte vodou. (Ano, někteří pořád i při tomto způsobu odličování používají vatové tampónky, což mně přijde ale trochu zbytečné, když to jde i bez nich.
  2. Docela určitě ušetříte něco málo i vaší peněžence. Lahvička olejového odličovače vám určitě vydrží déle, než jedno balení odličovacích ubrousků po 25 kusech, které byste kupovali skoro každý měsíc.
  3. Ze svých osobních zkušeností mohu říct, že odličování odličovacím olejem má příznivý účinek na mou pleť. Nemám ji tak dehydratovanou jako při použití odličovacích ubrousků, a paradoxně se i méně mastí. Tohle se samozřejmě nemusí dostavit u každého, ale ráda bych snad jen trochu vyvrátila ten mýtus, že používání olejů na pleť = mastná pleť.
A jak to v tuto chvíli máte s odličováním vy? Používáte odličovací ubrousky, odličovací oleje, čistící pleťová mléka, nebo něco úplně jiného? 

Žádné komentáře :

Okomentovat